Kveldskurs i Hverdagsteologi: Fullbooket!

Kveldskurs i HVERDAGSTEOLOGI starter opp onsdag 16. februar

NB! Kveldskurs i Hverdagsteologi er fullbooket, men alle påmeldte har fått plass. Er du i tvil om du er påmeldt, ta kontakt med Fred på tlf. 92060410.

Endelig er vi klare for vårt første kveldskurs i «Hverdagsteologi», der vi tar for oss ulike temaer om den kristne troen på en hverdagslig måte.

Kurset har fått tittelen «Teologi for dummies», og undervisningen vil spres utover 5 onsdagskvelder.

Kurskveldene vil bestå av undervisning, og samtaler rundt dagens tema.

I stedet for å grave oss ned i diskusjoner om enkeltvers i Bibelen, vil vi heller belyse det store bildet av hvem Gud er. Men samtidig skal vi også snakke om prinsipper for hvordan forstå bibelen, og hva andre har tenkt opp gjennom kirkehistorien.

Fred J. Ødegård vil stå for undervisningen, og samlingene vil foregå hjemme hos ham.

Deltakelse på kurset er gratis, men det er bindende påmelding. Alle vil få deltakerbevis etter endt kurs.

Temaer for kurset «Teologi for dummies» vil være:

• Hva er teologi, og hvorfor er det viktig?
  • Systematisk teologi (Det store bildet av vår kristne tro)
  • Praktisk teologi (Hva betyr det for oss i praksis?)
  • Kirkehistorie (De som har gått foran oss)
  • Bibelfortolkning (Hvordan lese og forstå Bibelen)

Kursdatoene er:

• 16. februar, kl. 19:00-21:00