Velkommen

Vi ønsker spesielt velkommen deg som er nyinnflyttet, enslig, gift, fraskilt, homofil, rik, farget, eller fremmedspråklig.

Spesielt velkommen også til deg som innfødt vestbygding, fattig, beinrangel, akademiker eller har levd et tøft liv.

Du er velkommen hit enten du er nysgjerrig, på søken eller bare på jakt etter venner og fellesskap.

Vi bryr oss ikke om du er mer luthersk enn Martin Luther, mer katolsk enn paven, eller om du vanligvis bare går i kirke i forbindelse med bryllup og begravelser.

Vi ønsker spesielt velkommen til deg som har et par kilo ekstra, tror jorda er flat, jobber for mye, lider av dysleksi, eller digger heavy metal.

Vi ønsker spesielt velkommen til deg som har organisert religion langt opp i halsen.

Vi ønsker velkommen deg som er nykter, og deg som fortsatt sliter med avhengighet.

Dersom du har gamblet bort alle pengene dine på nettpoker, er du hjertelig velkommen hit.

Vi ønsker velkommen til turister, søkende, tvilere, knuste hjerter… og deg.

Velkommen til en kirke uten vegger!